Srpska sarma

(Serbian cabbage rolls)


Postoji više načina pripreme i više vrsta odabira namirnica za pravljenje sarmi. Danas ćemo praviti tradicionalnu srpsku sarmu. Važno je znati da postoje i turske sarme, sarme od slatkog kupusa, sarme od vinovog lista, dinstana, kuvana i razne druge... Veruje se da je sarma potekla iz Turske i to, da se pravi sa većim procentom mesa u sebi nego srpska sarma koju smo navikli da obogatimo pirinčem. Kompletnost njenog ukusa, miris, boje, oblik, toplina koju širi oko sebe – nešto su, bez čega čovečanstvo ne bi bilo potpuno. Miris sarme ima notu kiselosti, naravno od kupusa, notu težine od dinstanog luka, ozbiljnosti i odgovornosti od mesa, lakoće i prozračnosti od pirinča, i bezbroj varijacija koje daju lični pečat, u zavisnosti od dodataka izabranih u skladu sa raspoloženjem onoga koji je priprema ili kome se priprema.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                        
PorcijePripremaCookServirano
10 kom
10 min 90 min90 min

Sastav:
  • Kiseli kupus               1 kom
  • Mleveno meso            500g
  • Pirinač                          100g
  • Crni luk                      4 kom
  • Mast
  • Slanina
  • Kobasica
  • So
  • Biber
  • Slatka paprika


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Priprema:
  1. Odvojiti listove kiselog kupusa i malo ih proprati.
  2. Na malo masti prodinstati sitno seckan crni luk i mleveno kombinovano meso. Pri kraju dinstanja dodati začine i pirinač.
  3. Promešati i filovati jedan po jedan list kupusa, uvijajući ih po želji. Ređati ih u pogodnu posudu, tako da stanu u jednom redu. Slaninicu i kobasicu ređati na režnjeve, pa je staviti između sarmi. Preliti ih ostatkom ulja i vodom tako da sarme ogreznu.
  4. Pokriti posudu folijom i staviti u rernu. Peći na umerenoj temperaturi oko dva sata (ili ostaviti na tihoj vatri na šporetu da se kuvaju, i samo ih zapeći u rerni ).
                        Prijatno Vam želi SerbianCook, u komentarima ostavite Vaše utiske i pitanja.
                        Podelite ovaj recept na facebooku sa svojim prijateljima, biće vam sigurno zahvalni.
                               Sva autorska prava zadržana za SerbianCook. Obavezno pročitaj ovde.

Коментари

  1. Želela bih probati originalne srpske sarme :) Kiseli kupus ja tursija? Mi pravimo samo svežim kupusom, ne znam ni šta je slatki kupus. Mi samo ovako kupimo kupus i kuvamo, zatim pravimo sarme... Kakvo meso koristite u Srbiji za ovaj recept? Mi koristimo teletinu. Kad ću ići u Beogradu obavezno ću naručiti.

    ОдговориИзбриши
  2. Za staru, originalnu srpsku sarmu koristite kiseli kupus. Može i od slatkog kupusa biti sarma mada je to drugačiji ukus. Turšija u narodu predstavlja zimsku salatu kojoj se dodaje kiselina -sirće, dok za kiseli kupus se koristi samo kuhinjska so i kupus se sam ukiseli tokom procesa. Kiseljenje kupusa ukratko na moj način: do 40 kg kupusa, oko 2,5 kg soli, 1 ren, 150 gr bibera u zrnu, lovorov list 50gr, 2 kisele jabuke. Skinite opadajuće (prve) listove kupusa dok ne bude čist. Izdubite mu koren i napunite ga sa soli. Ređajte u bure uz dodavanje ostalih sastojaka koje sam naveo. Bure naliti vodom (najbolja je izvorska voda da nije hlorisana) i pritisnuti (najbolje je tanjirom i odgore plastična flaša sa vodom, staklena oće da pukne od hladnoće). Proces fermentacije traje 35-40 dana nakon čega se već može konzumirati =)
    Od mesa se koristi kombinovano meso (junetina i svinjetina, međutim dole u Srbiji koriste i dodatak ovčetine u malim procentima). Nadam se da sam pomogao. Prijatno

    ОдговориИзбриши
  3. Vau hvala to je super pomoć! Kad bisamo mogla da napravim takve količine! Mi ovde ne jedemo sarme od kiselog kupusa, i opet našla nešto što ne znam-- kisele jabuke-- haha ,nisam neka kuvarica koja ništa ne zna ali u mojoj zemlji jedemo tursije samo za par dana godišnje ili tokom posta. U mojoj porodici ne jedemo uopšte tursije... Ipak stvarno želim probati ovakve sarme, jako su čuveni i meni zanima da ih probam! Zanimljivo je takođe kako imamo slična jela ali koristimo druge sastojke... na primer meso ovde... nisam nikad probala takve sarme sa takvom mesom, neko bi moglo reče Ej, i mi imamo sarme ali vidim da nije isto! Hvala ti na info! Evo kako mi pravimo, jednostavnije ali ukusno ...sad bih htela dati link ali nešto sam pročitala u uslovima korišćenja i ne znam da li smem dati link, možeš videti kako mi pravimo u stranici glavna jela mog blogića postoji link za sarmice od kupusa. Mislim da ovaj tvoj lovor list čini veliku razliku u recept!

    ОдговориИзбриши
  4. Razumem situaciju, kod nas počinje polako da izumire tradicija, stanovništvo sa sela koje prelazi u grad nije u mogućnosti da sami proizvodi domaće proizvode, pa se pribegava kupovini po marketima. Mada dobro je znati. Probajte ovakve sarme odlične su- Upravu ste i mi volimo razne grčke specijalitete ali nismo u mogućnosti da nabavimo sve sastojke. Slobodno ubuduće Vi ostavite link tu smo da sirimo znanje i iskustvo svi redom dok "spam" sa linkovima nije dozvoljen =) ali Vaš recept može. E sad lovor, on je neizbežan sastojak u svim gotovim jelima nacionalne kuhinje. Hvala na razmeni iskustva i recepta =)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар